zone's - Az információs zóna
zone's - Az információs zóna
Böngésző
 
Üdvözöljük!

Kedves Látogató!

 

Üdvözöljük portálunkon!

Ön a G-N kiegészítő, társportálját nyitotta meg!

Lapunkon élethelyzetekkel-, népszokásokkal-, pályázati lehetőségekkel-, vagyis ismeretterjesztő-, tájékoztató írásokkal találkozik.

 

Ezen felületet a gpotal.hu biztosította részünkre, mely lehetőségről bővebben a Link menü „Gportál” linkjére kattintva tájékozódhat!

 

Kellemes időtöltést kívánunk!

 

Zone’s portál szerkesztősége

 

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Közérdekű cikkek
Közérdekű cikkek : A jó hírnév sok pénzt hoz

A jó hírnév sok pénzt hoz

Sajtóanyag alapján  2006.12.14. 13:01

A vállalati hírnév és a vállalatirányításról alkotott kép döntő jelentőségű a pénzügyi elemzők rangsorolásában, állítja az ebben a körben első globális hírnév-elemzés.

  A „Hírnév megtérülése" című tanulmányt a MORI nemzetközi közvélemény-kutató cég és a Hill & Knowlton közösen készítette el a Corporate Reputation Watch tanulmányok változataként, melyben észak-amerikai, európai és ázsiai pénzügyi elemzők a vállalati hírnévnek az egyes célcsoportok véleményére és a cég rangsorolására gyakorolt hatását elemzik.
  Megkérdezték, hogy melyek azok a kézzelfogható és nem kézzelfogható tényezők, amelyek leginkább fontosak a vállalati részvényvásárláskor. Világszerte az első három helyen a „pénzügyi teljesítmény" (87%), a „menedzsment minősége" (86%) és „a jó vállalati hírnév" (85%) szerepelt.

  A különösen fontos kategórián belül a menedzsment minőségét tartották a legfontosabbnak (42%). Az elemzők nagy jelentőséget tulajdonítanak a hírnévnek, és a nagy többség (Észak-Amerikában 88%, Nyugat-Európában 91%, Nagy-Britanniában 94% és Ázsiában 94%) egyetértett azzal a megállapítással, hogy „amelyik cég hibásan alakítja ki a vállalati reputációra irányuló tevékenységét, annak pénzügyi hatása lesz a vállalat értékére is - áll a cég által kiadott közleményben.

  Európai elemzők az átlagosnál nagyobb hangsúlyt fektetnek a stratégiára (12 százalékkal szemben 20%), a piaci pozícióra (9 százalékkal szemben 16%), és a versenypiaci adatokra (4 százalékkal szemben 10%), mint a szervezet hírnevének legfontosabb, meghatározó tényezőire.

Hírnév egyenlő árfolyam

  A tanulmány szerint az elemzők világszerte egységesen egyetértettek abban, hogy a hírnév közvetlen korrelációban van a részvények értékével - mondja Andrew Pharoah, a Hill & Knowlton EMEA Corporate Practice részleg igazgatója. „Bármelyik cégnél a külvilág számára mutatott pozitív imázs képes odacsábítani és megtartani a legjobb munkaerőt, növelni az eladásokat és sikeres stratégiai kapcsolattartást kialakítani. A tőzsdén jegyzett cégek hírneve közvetlen hatással van a teljesítmény megítélésére, a pénzügyi csoportok minősítésére, rangsorolására, mindez befolyásolja a befektetés irányát, helyét, kiválasztását.
  A tanulmány megállapítja, hogy világszerte a - vezérigazgatókat, pénzügyi igazgatókat és a szervezeti igazgatókat tartalmazó - vállalati-kabinet hírneve sokkal jelentősebb az elemzők befolyásolásban (96, 95 és 90 százalék egyenként fontosnak tartotta a hírnevet), mint az üzleti részlegek vezetőié (81%), a cég elnöké (76%) vagy a független igazgató tanácsé (68%). Az európai elemzők még kevésbé találták fontosnak ezeket a pozíciókat.

 

A vezérigazgató munkája

  Az európai elemzők úgy találják, hogy a nem pénzügyi tényezők sokkal nagyobb jelentőséggel bírnak a vezérigazgató hírnevének és teljesítményének megítélésében. Az európai elemzők 21 százalékának különösen fontos tény, hogy egy CEO törődjön a társadalommal, ez világszerte átlagban csak 9%. Továbblépve, bármilyen szektorban tevékenykedő vezető vagy szóvivő nagyon vagy kiemelkedően fontos az európai elemzők 32 százalékának (ez világszerte csak 26%).

  Meglepetésre, az elemzők 52 százaléka szerint háromnál több egymást követő alacsony teljesítményű pénzügyi negyedév megbocsátható, de csak 29 százalék követne szívesen egy 5 vagy annál több rossz negyedévet produkáló vezérigazgatót. Az európai elemzők szerint kevésbé erősek az európai vezérigazgatók, mint az amerikai vagy ázsiai kollegáik. A megkérdezettek 54 százaléka azt mondta, hogy a gyengén teljesítő vezérigazgatókat maximum 4 negyedév után el kellene bocsátani, az észak-amerikai 39 százaléka és az ázsiaiak 41 százaléka van ezen a véleményen. „A vezérigazgató személye az egyik legfontosabb tényező a hírnév megítélésében, a menedzser és csapata pedig hozzájárulhatnak a pozitív image-hoz." - mondta Pharoah. „A véleményformálókkal folytatott tiszta és következetes kommunikáció, továbbá a transzparencia olyan kulcsfontosságú nem pénzben kifejezett értékek, amelyek növelik a cég értékét - nyilatkozott az elemzők nagy többsége. Ugyanakkor negatívan értékelték a véleményformálókkal folytatott gyenge kommunikációt."

 

Következetes kommunikáció

  A Hírnév megtérülése c. tanulmány megállapította, hogy mind az átláthatóság, mind a véleményformálókkal folytatott átlátható és következetes kommunikáció nagymértékben befolyásolja a nem pénzügyi értékek hatását az elemzők értékelésében: a megkérdezettek 93 százaléka egyetértett abban, hogy ezek mindegyike hozzájárul a cég értékének megállapításához. Mindkettőt (a transzparenciát és a véleményformálókkal folytatott következetes kommunikációt) magasan rangsorolták a válaszadók (88% és 79%), és negatívan értékelték ennek hiányát. A tiszta, átlátható „célkitűzés vagy stratégia" és ezek megvalósítása mérföldkövet jelent: a válaszadók 87 százalék-a és 86 százalék-a úgy értékelte, hogy ez a kategória nagyon vagy kimondottan fontos érték.

A cég értékének meghatározásánál az európai elemzők sokkal szívesebben látják kiemelten fontos kommunikálandó elemként a tiszta célkitűzést vagy stratégiát (globális 46 százalékkal szemben az európai 57 százalékos). Ugyanez igaz a termékek vagy szolgáltatások fejlesztésének kommunikációjára is: a globális 19 százalékkal szemben 30 százalék.
  Ugyancsak különbségek vannak az elemzők információszerző módszereiben. A globális átlagnál az európai elemzők nagyobb jelentőséget tulajdonítanak az évenkénti riportoknak (28 százalékkal szemben 48%) és a periodikus leveleknek vagy e-maileknek (39 százalékkal szemben, az európaiak 59 százaléka nagyon vagy különösen fontosnak tartja).

  „Ezzel a betekintéssel a tanulmány bemutatja, hogy az elemzők miként használják fel a hírnevet becsléseikben, a rangsorolt cégek pedig meggyőződhetnek arról, hogy egy precíz és pozitív külső percepció hogyan hasznosulhat előnyként" - mondja Pharoah. A tanulmány azt demonstrálja, hogy ez az érték a szervezeti hírnév egyes tényezőinek aktív alkalmazásával hogyan szerezhető meg."

 
Linkek
 
Kapcsolat velünk

Elérhetőségeink:

Mivel az Aisthesis Bt. nemcsak a G-N portálját törölte, hanem a hivatalos levelezőrendszerét is. Így az átmeneti időszakban a következő elérhetőségeken tudjuk tartani a kapcsolatot:

 

G-N Magazin:

gnsite@citromail.hu

 

Zone's szerkesztőség:

zonesite@citromail.hu

 

A kellemetlenségekért elnézést kérünk!

 

 
Szolgáltatásaink

Szolgáltatásaink

 

A honlapon feltüntetett linkek tartartalmi tájékoztatásain túl további szolgáltatásainkról a Böngésző 'Szolgáltatásaink' menüpontban tájékozódhat!

  

Részletesebb információt a feltüntetett elérhetőségeinken kérhet.

  

 
Naptár
2025. Július
HKSCPSV
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
<<   >>
 
Óra
 
Community
Indulás: 2004-12-28
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 

* Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.